
Savjeti za roditelje nakon radionice
Dragi roditelji,
u današnje vrijeme brzog života i pregršt informacija, ponekad se i djeci i roditeljima čini da stvari izmiču kontroli. Djeca bi trebala imati djetinjstvo, a roditelji svojoj djeci žele sve najbolje na svijetu. Kako bi pomogli djeci, ali i roditeljima da pomognu svojoj djeci, pokušali smo u ovoj radionici pokazati djeci na zabavan način kako da se snađu u šumi informacija koje moraju usvojiti u svojem formalnom obrazovanju.
Kako svako dijete treba podršku roditelja, tako vas i mi molimo za malu pomoć vašem djetetu pri izvršavanju jednog na radionici dogovorenog zadatka. Naime, prva stvar koju smo danas s djecom radili je planiranje vremena kako bi oni stekli uvid u važnost redovnog učenja, posvećenost obavezama i pridržavanja dogovora. U tome zadatku, vaše dijete je izradilo svoj plan za sljedeći tjedan. Kako je poanta svakog plana da ga se poštuje, baš to je dio za koji molimo vašu pomoć.
Mi smo s djecom svečano dogovorili da će se pridržavati svoga plana, a s vama bi se rado dogovorili da djecu prekontrolirate je li to doista tako. Kako to mislimo? Jednostavno! Svaku večer, pitajte svoje dijete je li napravilo ono što je upisalo u plan. Plan izvjesite na vidljivo mjesto, tako da dijete ima podsjetnik, a i da vi vidite što je aktualno za taj dan. Ukoliko je imalo zadaću, neka vam je kratko pokaže; ukoliko je učilo hrvatski, pitajte ga koju lekciju je učilo i postavite mu jedno blic pitanje; ukoliko je na nekoj aktivnosti naučilo novi pokret, notu ili sl., neka vam je pokaže; ukoliko je igralo neku igru s prijateljem neka vam je ispriča.
Ovakvo druženje s djetetom, neće vam oduzeti puno vremena, a dat će i vama i djetetu puno zadovoljstva.
Sad se sigurno pitate, kako reagirati ako se pokaže da se dijete nije pridržavalo plana. Pomozite mu jedan dan – tijekom toga dana ga strože kontrolirajte da obavi sve svoje zadatke (jesi li napisao/la zadaću, jesi li učio/la, jesi li se igrao/la – pitajte ga nekoliko puta u danu i zamolite ga da napravi svoje obaveze). Sljedeći dan već manje, pa treći dan neka ova jaka kontrola izostane. Navečer ga uvijek samo upitajte pitanja koja smo vam izložili u prethodnom odlomku.
I ne zaboravite, jako važnu stvar – pohvalite ga ako je bilo dobro, počastite ga palačinkama, čokoladicom, omiljenom igrom i sl. Također je važno dobro odmjeriti koliko pomažete vašem djetetu. Ponekad, u najboljoj namjeri pomažući djetetu, uhvatimo se u situaciji da smo potpuno preuzeli kontrolu nad djetetovim obavezama (npr. pisanje djetetove lektire). To se nikako ne smije dogoditi, jer dijete mora imati slobodu i odgovornost kontrolirati vlastite zadatke. Možda će se isprva buniti i nešto pogriješiti, no na duge staze, naučiti ćete ga samostalnosti i odgovornosti.
I na kraju samo da napomenemo da su u stvarnom životu uvijek moguće iznenadne situacije. Stoga, treba dozvoliti eventualne promjene u djetetovu planu, ukoliko iskrsnu neke nove okolnosti. Treba se prilagoditi i malo prepraviti planove.
Vjerujemo da će vam vaše dijete prepričati ostatak našeg druženja na ovoj radionici! Nadamo se da je vaše dijete puno toga naučilo, ali i da se dobro zabavilo učeći s nama, te da ćemo se vidjeti još koji put!